hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ایلام| سریال ادامه‌دار صداهای عجیب

ایلام| سریال ادامه‌دار صداهای عجیب

18 ماه از زلزله ویرانگر سرپل ذهاب گذشته است اما هنوز صداهایی مهیب به‌صورت مداوم در شهر سرابله حس می‌شود؛ صداهایی که به شایعات دامن زده و مردم منطقه را وحشت‌زده کرده است اما طبق تحقیقاتی که تیم‌های زلزله‌شناسی کشور در سال گذشته در نقاط مختلف شهر سرابله انجام دادند این نتیجه حاصل شد که پس‌لرزه‌ها خطرساز نیستند.

 به گزارش مهر، در مرحله اول این تحقیقات که سال گذشته پایان‌یافته بود با حفاری‌های عمق ۸۸ متر اعلام‌شده بود هیچ فضای خالی زیرزمینی و هیچ تغییر ارتفاعی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای مشاهده نشده و خطری این شهر را تهدید نمی‌کند. بعد از گذشت مدت‌ها دوباره این صداها در شهر سرابله شنیده می‌شود که باعث ترس مردم شهر سرابله می‌شود و دوباره با اعزام تیم تخصصی زلزله‌نگاری و زمین‌شناسی تحقیقات در این زمینه مجددا در این شهر آغازشده است.

صداهایی که آرامش مردم را به هم زده است

یکی از شهروندان شهر سرابله اظهار داشت: مسئله صداهای مهیب شهر سرابله به‌نوعی آرامش روانی مردم را به‌هم‌ریخته است و این روزها به مشکلات اصلی مردم اضافه‌شده که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

عیسی چراغی عنوان کرد: برای رفع نگرانی و اضطراب مردم و جلوگیری از بروز شایعات مسئولان باید با استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان در این زمینه و با اطلاع‌رسانی شفاف به مردم نگرانی‌های مردم برطرف شود. او افزود: اگر اطلاع‌رسانی صورت نگیرد تبعات زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری، اقتصاد، فرهنگی و سیاسی و… برای شهرستان ممکن است داشته باشد که این شایسته مردم شهرستان نیست. او عنوان کرد: برطرف کردن نگرانی مردم و فراهم آوردن مقدمات آسایش و رفاه عمومی از جمله مواردی است که مسئولان باید در سرلوحه کار خود قرار دهند و به‌جای مسائل فرعی به اصل مطلب پرداخته و نگرانی مردم را برطرف کنند.

صداها ناشی از زلزله نیست

امام‌جمعه چرداول نیز اعلام کرد: وضعیت شهر سرابله به دلیل این صداهای عجیب طی چند ماه گذشته به‌هم‌ریخته است. حجت‌الاسلام احمد امرایی افزود: شهرهای اطراف هیچ تهدیدی ندارند و این شهر سرابله است که صداهای مهیب در آن رخ می‌دهد و این صداها ناشی از زمین‌لرزه نیست. او بیان کرد: چند تیم زمین‌شناسی به شهر آمدند اما نتیجه‌ای نداشت، این صداهای مهیب در روحیه مردم تأثیر گذاشته و مردم را دچار افسردگی کرده است.

این بار تحقیقات کامل‌تری انجام می‌دهیم

فرماندار چرداول اظهار داشت: با پیگیری‌های فرمانداری شهرستان چرداول و ستاد بحران استان ایلام و در راستای بررسی دلایل صداها و لرزه‌های شهر سرابله، کارشناسان در شهر سرابله حضور یافته‌اند. مراد یگانه افزود: این کارشناسان به بررسی دلایل صداها و لرزه‌ها خواهند پرداخت و پس از تکمیل تحقیقات علمی و میدانی خود دلایل و راهکارها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. کارشناسان به بررسی دلایل صداها و لرزه‌ها می‌پردازند و پس از تکمیل تحقیقات علمی و میدانی خود دلایل و راهکارها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. یگانه تأکید کرد: مردم از توجه به هرگونه شایعات بی‌اساس توجهی نکنند و تمام اطلاعات این تحقیقات از رسانه‌های معتبر اعلام می‌شود. او عنوان کرد: چند دستگاه را در این راستا در مناطق مختلف شهر استقراریافته و هفته آینده اکیپ جدید به این تیم اضافه خواهد شد. یگانه افزود: از طریق فرمانداری چرداول و نیز ستاد بحران هماهنگی‌های در این زمینه شده که این بار تحقیقات کامل‌تری را انجام دهند.

مردم به هیچ شایعه‌ای توجه نکنند

معاون پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی کشور نیز اظهار داشت: هدف از حضور تیم کارشناسان زلزله در این منطقه این است که مجددا بعد از گذشت یک سال و نیم از صداها، بازدیدهای دیگری را داشته باشیم که آیا علائمی در این مدت درروی زمین ظاهرشده یا نه و این مسائل را بررسی می‌کنیم. ابراهیم حق‌شناس افزود: یک برنامه اکتشاف زیرسطحی توسط مطالعات ژئوفیزیک و مطالعات لرزه‌نگاری گسترده در مناطق پیرامون شهر و در دشت‌های کشاورزی که به آن مشکوک هستیم اجرا خواهیم کرد تا ببینیم می‌توانیم متوجه دلایل این صداها شویم. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد